Sofies Wellness

Direktlänk till inlägg 11 juli 2012

Har ni testat den nya Aloe Vera drycken?

Av Sofie - 11 juli 2012 13:15


Det har jag!


 


När jag hör ordet Aloe Vera tänker på de där krämerna som har aloe vera doft. Men vad är Aloe Vera då? Jag försökte google fram lite info med jag hittade inget bra. Bara att det är en växt som ska vara väldigt bra för kroppen. Innehåller en massa näringsämnen, mineraler, vitaminer, enzymer och aminosyror. Den säga bota allt från acne till reutaism till brännskador. Låter lite väl överdrivet om ni frågar mig, men vem vet?


Okej drycken då? Jag blev faktiskt överraskad över att jag tyckte den var god. Jag brukar ha svårt för sötade drycker. Den hade en god och obeskrivlig söt smak av aloe veran som är i (50 %), och jag gillade det var fruktköttbitar. Kändes väldigt svalkande den sommardagen jag drack den. Jag skulle rekomendera er att testa! :D Som sagt lite negativt med lite tillsatser i, men men så är det ofta med sådana här drycker...


Har ni testat? Vad tyckte ni?

 
 
e

e

11 juli 2012 14:03

haha.. jag tyckte att fruktbitarna påminde om snorkråkor.. Mamma la den kommentaren när jag skulle dricka så nu kan jag inte tänka på annat! haha.

http://truthbetoold.blogg.se

 
Ingen bild

Katja

11 juli 2012 17:39

Vad syftar du egentligen på när du använder termen "tillsatser"? Alla ingredienser är ju "tillsatta". Varför skulle en "tillsats" automatiskt vara negativ? Blir så trött på människor som inte använder legetima argument.

Sofie

12 juli 2012 15:11

Okej jag fel formulerade mig. Förlåt! :) Som du säger behöver inte ordet tillsatt vara något negativt. Men oftast när jag skriver tillsatser så menar jag saker som är framställda kemiska, och jag vill helst bara ha mat som jag förstår på innehållsförteckningen vad det är för något. T.ex Vad är Gellangum? Men som sagt jag kanske använder ordet tillsatser klumpigt, jag ska bättra mig och skriva lite mer noga nästa gång vad jag menar. :D Tack för din kommentar!

 
Ida

Ida

12 juli 2012 11:54

Jag gillar inte den! Tycker att den var för parfymerad & konstig bi-smak! :(

http://enjoylifeforreal.blogg.se

 
Ingen bild

Katja

12 juli 2012 14:27

Fegt av dig att inte ens publicera min kommentar. Tål du inte kritik?

Sofie

12 juli 2012 15:13

Klart jag gör! Jag har bara inte godkänt kommentarer förrän nu. Nya inlägg har kommit ut sen jag fick din kommentar men de har varit tidsinställda så jag har inte sett förrän nu :)

 
Ingen bild

Alex

13 juli 2012 08:26

Vart kan man få tag på denna dryck? =)

Sofie

13 juli 2012 17:38

Jag fann min på espresso house, men finns på fler cafér/kiosker, jag tror det finns på pressbyrån och 7-eleven! Du får hålla ögonen öppna :)

 
Ingen bild

Elvira

14 juli 2012 11:36

om du gillar aloe vera dryck kanske du ska skaffa en riktig växt! Jag hade en tills min katt hade ned den på golvet (snyft) och det var jättebra mot olika insektsbett, små sår och finnar! Man bröt bara av en bit av en kvist och "bredde ut" själva innehållet direkt på huden. Det var jätteskönt! :)

Sofie

14 juli 2012 20:05

Det låter ju jättebra, men var köper man en sådan växt? :)

 
Malin

Malin

15 juli 2012 01:09

Hej!
Har haft en Aloe Vera växt hemma. Har aldrig vetat vad den innehåller näringsmässigt. Men den är smått mirakulös. Innuti de feta bladen/stråna finns en gele. Tar man den på småsår, torra hudfläckar, solbränna mm så lindrar det riktigt bra. När vi var i Thailand brände min dotter sig så illa att hon fick blåsor. På ett par dagar syntes det inte att hon haft blåsor om man bortser från att hon var vit där blåsorna varit. ;-)
Men om man dricker det, vet jag inte vad den gör med kroppen.
Varför jag inte har växterna kvar beror helt och hållet på att jag inte alls har några "gröna fingrar".

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

 
Samuel

Samuel

22 juli 2012 01:02

Har testat denna dryck och tyckte den var helt ok vad gäller smak och konsistens, men om du tror att det är aloe vera bitarna i sig som smakar så där sött och gott som du beskriver det, så har du tyvärr fel :) Ren aloe vera smakar piss rent ut sagt, det är beskt och surt, och inget du direkt njuter av att förtära. Denna dryck är nog heller inget du skall sätta någon större förhoppning till när det gäller din hälsa. För det första så innehåller den bara 50% aloe vera bitar, och ingen ren aloe vera gel, man vet med andra ord inte vilken del av det inre bladet som använts. Det är också en massa andra ingridienser som t.ex socker. Om du är ute efter aloe verans goda egenskaper och effekter för mage och tarmar och immunförsvar, så rekommenderar jag dig att testa en äkta aloe vera juice av hög kvalité, som består av 100% ren, färskpressad aloe vera gel. Detta är så nära orginal plantan du kan komma.

http://www.aloekraft.com

Sofie

22 juli 2012 09:23

Nej jag vet att den inte är så bra för hälsan men bättre än läsk iallafall :)
Ja jag trodde ju att bitarna var aloe Vera, det känns lite som om de försöker få det att framstå som det. Det är dåligt! Var kan man köpa 100 % aloe Vera juice? :)

 
Ingen bild

Olof

17 oktober 2012 11:32

Drycken finns att köpa på:

http://www.made-in-asia.se/products/item/bs-aloe-vera

Ca 50 % billigare än i butik!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 3 november 2014 21:10


  Japp, jag låter bloggen vila ett tag nu dvs jag tar någon form av bloggpaus på obestämd tid. Energi att lägga på bloggen finns inte riktigt där för mig. Antingen vill jag göra min blogg bra och skriva regelbundet eller så vill jag inte skriva all...

Av Sofie - 18 oktober 2014 15:48

  Inställda planer med en kompis ledde till att jag hängde med familjen och ett par familjevänner ut i skogen idag. Vi hittade en massa svamp och njöt av naturen.           Självklart hade vi med oss matsäck i våra ryggsäckar! På mina mackor...

Av Sofie - 17 oktober 2014 08:00


  Här har ni veckans fredagslista:   1. MIN MORGONSTUND är något jag högt prioriterar. Till för bara några månader sedan ingick det bara att göra en smarrig frukost och äta den i lugn och ro. Nu går jag faktiskt upp ännu tidigare för att börja ...

Av Sofie - 16 oktober 2014 20:20


  Hej allihopa! Som ni säkert har märkt har jag tagit en spontan bloggpaus senaste veckorna. Främst pga bloggtorka och att mycket annat i mitt liv har tagit tid. Men nu är jag tillbaka och tänker så smått börja skriva igen. Vad är ni intresserade a...

Av Sofie - 3 oktober 2014 08:00

  Låt mig presentera veckans fredagslista:      1. Jag har hittat en podcast som egentligen inte är en podcast utan timmeslånga avsnitt med skön yogamusik. Jag använder musiken både till yoga, meditation, avslappning och som pluggmusik. Podcast...

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards