Sofies Wellness

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Sofie - 30 maj 2012 16:45


 


x Kardemumma/vanilj keso/kesella/yoghurtblandning med en smulad riskaka, pumpakärnor och torkade äpplebitar


Blandade ihop något snabbt och enkelt nyss när jag kom hem från skolan. Åh jag älskar kardemumma+vanilj (använder vaniljpulver om någon undrar)! Förresten vet någon hur man torkar äpplebitar själv? Jag köpte nämligen en stor förpackning för ett par månader sedan, och jag har ätit det väldigt ofta (för att det är så gott), så nu är det nästan slut. Men det vore kul att torka själv istället för att köpa färdigtorkade :)


Det känns otroligt segt, men nu ska jag sätta mig med lite läxböcker igen... Fast inte så länge, ska på avslutning med grillning senare ikväll! Ni får också ha en trevlig kväll


 


Som sagt, här gjorde jag en av mina favoritblandningar kardemumma+vanilj, kan ni några andra bra smaksättningar eller toppingar? Lämna gärna en kommentar!


Av Sofie - 30 maj 2012 07:44


 


x Goji och jordgubbssmoothie

x Äggröra med färsk basilika och fetaost med en klick keso och paprikastavar


Goji/jordgubbsmoothie (1 litet glas): Mixa 3 msk torkade gojibär, ca 10 små jordgubbar, 1 krm vaniljpulver och 1 1/2 dl naturell yoghurt!  


Åh färsk basilika och fetaost i äggröra, det är den godaste kombinationen, det har jag gjort många gånger förut men det är alltid lika gott. Till detta serverades en annorlunda smoothie med gojibär i, någon vid namn Antonia tipsade mig om denna för ett tag sedan. Tack för det, det var gott! :D


Nu ska jag fixa mig inför skolan, som vanligt...


 

Vad är er favoritkombination i äggröra?

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards