Sofies Wellness

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Sofie - 28 maj 2012 07:46


... bloggens födelsedag. Hurra hurra hurra! 1 år idag :D


Jag borde väl ha fixat ett stort och maffigt inlägg eller haft någon rolig tävling. Har jag det? Nej, jag hade nästan glömt bort det haha. Vill bara tacka alla om läst, kommenterat, tipsat och frågat på min blogg. För det hade varit väldigt tråkigt att blogga om ingen gjorde det. Kul är det iallafall att blogga. Dock skulle jag nog inte vilja veta hur mycket tid jag har lagt ner senaste året på bloggen, antagligen skrämmande mycket... Det är ju som ett deltidsjobb!


Sen har jag några frågor som jag skulle bli glad om så många som möjligt svarade på. Hur länge har ni läst bloggen? Vad var det som ni fastnade för så att ni fortsatte läsa (eller är det första gången ni är här nu)? Är det något särskilt ni skulle vilja se/läsa mer om? Var bor ni (kan vara väldigt ungefärligt om ni vill det) och hur gamla är ni (kan också vara väldigt ungefärligt)? För det vore kul att veta lite mer om vilka som läser bloggen.


Hursomhelst, ni ska få dagens frukost, denna gång tipsad av S:


 


x Havregrynsröra med apelsinsaft, valnötter och gojibär


Havregrynssörja (1 portion): På kvällen blötlägg 1 dl havregryn i vatten. På morgonen krama ur allt vatten. Och blanda med 1 grovrivet äpple, 1 1/2 dl keso, 1 dl naturell yoghurt. Toppa med saften ur 1 apelsin, och ev. något mer t.ex valnötter och gojibär!


Väldigt gott, påminner väldigt mycket om davosgröt, då man istället låter havregrynen svälla i yoghurt istället över natten, som man inte heller av på morgonen :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards