Sofies Wellness

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Sofie - 18 maj 2012 13:30


 


Igår testade jag Lokas nya jordgubb och lakrits. Oj, vad god den var. Jag som aldrig varit så förtjust i lakrits. Den kommer definitivt köpas många gånger i sommar! Har ni testat?


När vi ändå är inne på ämnet dricka skulle jag tycka det var intressant om era tankar kring detta. Själv är jag en riktig vattenmänniska och har alltid varit det. Jag har aldrig druckit saft av anledningen att jag tycker det smakar så äckligt. Jag vet inte hur många gånger jag fick förklara när jag var sådär 4-10 år och gick på barnkalas att jag inte vill ha saft. Snälla, kan jag få vatten? Alla föräldrarna tittade på mig som om att jag dum i huvudet, och svarade "är du säker på det?". Som om det var självklart att alla barn ska dricka saft och älska det. Läsk har jag inte heller druckit särskilt mycket, men jag hade en period då jag gillade coca cola. Mjölk som man ska dricka som barn fick jag inte heller i mig då jag inte tyckte om den smaken heller. Energidrycker tror jag inte ens att jag har smakat, bara lukten av de som dricker det på flera meters avstånd får mig att vilja avstå. Och drycker som säger sig öka förbränningen, det tror jag inte på. Och hellre riktiga drycker än light.


Så jag fortsätter med mitt kära vatten eftersom det är det som jag tycker är absolut godast. Sedan kan det vara gott att lyxa till det med en ramlösa eller loka (men bonaqua klarar jag däremot inte, vet inte varför). Och te dricker jag på vinterhalvåret.


Vad dricker ni? Och hur ser ni på det hela? Och väljer ni hellre lightläsk än vanlig för att det är mindre kalorier och inget socker, men mer skit i? :)

Av Sofie - 18 maj 2012 09:41


 


Dagens frukost:

x Kesokaka med chokladbollsmak

x Färska jordgubbar


Kesokaka med chokladbollssmak (1 portion): Blanda 1 dl keso, 1 ägg, 1/2-1 msk kakao, 2 msk bryggt kaffe (ej pulver), 3 msk havregryn, 2-3 msk kokosflingor och honung efter smak. Lägg i en ugnssäkerform, sätt in i ugnen på 225 grader i ca 20-30 min (hela ytan ska stelna). Jag körde på varmluft och då gick det på lite mer än 20 min, om du kör på vanligt läge antagligen en stund till.


När jag såg detta recept på bloggen Ibland förra veckan kände jag att jag bara behövde testa det någon dag, så jag gjorde det till frukost idag. Mums smakar ungefär som chokladbollar fast i en stor kaka. Om ni gillar det borde ni prova detta!


 

Toppa med vad ni vill! Jag hade jordgubbar till, och efter tag tog jag även fram en klick keso för att kyla ner kakan lite!


  Vad äter ni till frukost idag?


Idag är mina planer att gå en vända på stan med en kompis. Det börjar ju dra ihop sig mot sommaravslutning. Avslutningsklänningen köptes i USA, men skor till behövs, klänning till avslutningsmiddagen, mer träningskläder, en vanlig handväska (har nämligen lyckats ta sönder mina två som jag använder mest...), allmänna sommarkläder och en födelsedagspresent till en kompis! :D


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards