Sofies Wellness

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Sofie - 16 maj 2012 22:26


   


   


  Denna kväll kom två av mina bästa vänner över spontant efter skolan till mig vilket utvecklades till en oplanerad tjejmyskväll. Vi köpte take-away mat från ett av favoritcaféerna (se bilder ovan). Jag köpte den klassiska 4-i-en-salladen, dvs man får välja 4 av alla deras många sallader till en stor sallad. Allt är superfräscht. Jag bad att få extra mycket av min favoritsallad de har vilken är gjord på bondbönor med champinjoner och pesto. Sedan en med kyckling i sweet chilisås, quinoasallad med räkor och kräftstjärtar+grönsaker och grönsallad med mango, cashewnötter och kyckling. Yummy! Och till detta Ramlösa med mangosmak.


Apropå bondbönor som jag älskar. Vet någon var man kan köpa det? Antingen torkade eller färdigkokta på burk? Jag har nämligen bara sett det på detta caféet. Och dessa är mycket godare än vanliga bönor så jag vill ha det hemma.


 

Gottis till filmen


Sedan hade vi lite nostalgi och kollade på första Harry Potter filmen. Kan man något annat än älska den mysiga filmen? Till detta dracks det favorittéet grönt chai te. Och jag satt och åt mina nya favoritchoklad (medan de andra körde på lösgodis), 70 % med pekannötter och havssalt från Marabou. Den är så god, jag rekomenderar er att testa. Någon som har smakat den?


Följde med mina kompisar till tunnelbanan, och gick sedan en omväg hem för att få en skön och kort kvällspromenad. Åh jag älskar kvällspromenader såhär på sommaren när det är ljust ute. Att det duggade ute gjorde ingenting, det gjorde bara att det luktade sommar. Och det är något jag älskar!


Vad gör ni denna kväll? :)

Av Sofie - 16 maj 2012 20:32


Ser inte så goda ut (mina blev lite missbildade...), dessutom ser det ut som en liten bara, men det är två st och de är ganska stora men tallriken är också väldigt stor :P


Jag och mina bananpannkakor alltså... Gillar dem starkt. Och kan varieras på miljoner sätt, bara att blanda 2 ägg och 1 mosad banan och sedan blanda i vad man har hemma/är sugen på. Eller så kör man på bara naturella med ägg och banan, men kanske toppar med en god keso eller kesellaröra.


Jag har länge tänkt att kombinationen blåbär och krispiga hackade pekannötter måste vara underbart tillsammans i. Så jag tänkte göra det idag till mellanmål. Men självklart hemma fanns det inga pekannötter, men jag blandade i pumpakärnor istället för att få det krispiga. Det blev bra det med!


Krispiga bananpannkakor med blåbär (1 person): Blanda 2 ägg, 1 mosad banan, ca 1 dl blåbär och några msk pumpafrön. Stek 2 pannkakor i smör!


Måste fråga. Har ni testat bananpannkakor någon gång? Vad tyckte ni? Och godaste kombinationen att ha i?

Av Sofie - 16 maj 2012 07:52


 


x Smoothie på kokosmjölk och basilika med valnötter

x Finn crisp med skinka, keso och tomatpure

x Finn crisp med kokt ägg och keso


Smoothien (1 stort glas): Mixa 2 dl kokosmjölk+2-3 dl jordgubbar+1 dl mango+1/2 banan+en massa färsk basilika (jag hade minst 15 st blad)!


Sådär jag testade att göra smoothie med kokosmjölk och basilika i, kanske en lite konstigt kombination till frukost men det var gott. Kokosmjölk är mer mättande är vanlig yoghurt så det blev inte så mycket till. Men man kan självklart byta ut kokosmjölken mot vanlig yoghurt. Och basilikan passade underbart med jordgubbarna.


Vad äter ni denna morgon? :)


 


Så nu ska jag bege mig mot skolan, sista dagen denna vecka, åh vad skönt!


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards