Sofies Wellness

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Sofie - 10 maj 2012 19:22


   


Översta bilden (från dagens mellis): Keso, prosiutto, körsbärstomater och basilika (+ en kiwi till)

Nedre bilden (mellis från förra veckan): Kalkonpastrami, avokado och basilika


  Dessa två påläggskombinationerna är just nu mina favoriter. Båda passar på allt: bröd, knäckebröd och riskakor. Basilika finns med i båda, ni kanske har märkt det, men jag äter basilika till mycket för det är min favoritkrydda (och kanel förstås)!


Detta bröd (med frö/torkad frukt i) om någon undrar är köpt på ett bageri här i Stockholm, annars föredrar jag hembakt bröd framför sådannt man köper i vanliga mataffären. Ni som missade mitt stora inlägg med en massa nyttiga brödrecept kan läsa det här :D


Vad äter ni helst på bröd/knäckebröd/riskakor?


Av Sofie - 10 maj 2012 07:46


 


x Yoghurt och müslibägare med hallon

x Riskaka med mandelsmör, ruccola och kokt äggvita


Yoghurt och müslibägare: Ta ett stort glas, häll i ca 1 dl naturell yoghurt, 1/2 dl valfri müsli1 dl naturell yoghurt, 1/2 dl valfri müsli, en liten skvätt naturell yoghurt och toppa med valfria bär/frukt och lite mer müsli!  


Jag tänkte idag på hur viktigt det är lägga upp det man äter fint. Vi äter ju faktiskt mycket med ögonen. Då jag fotar mycket jag äter så är jag ganska van vid att lägga upp allting så det ser gott ut, men man kan alltid förbättras. Så därför la jag idag upp min yoghurt och müsli i lager i ett glas istället, kändes mycket lyxigare. Och sedan en fin liten bricka under.


Kombinationen: riskaka, mandelsmör, ruccola och äggvita låter kanske väldigt konstigt, men det var gott ihop. Men äggulan får inte vara med då jag bara ryser av tanken av äggula och mandelsmör tillsammans.


   


Sådär med frukost i magen är jag redo för att köra en dag skola, ha det bra! :D        

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards