Sofies Wellness

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Sofie - 3 maj 2012 20:18


         


Blev jättegoda fyllda lövbiffsrulader denna kväll till middag:


Fyllda lövbiffsrulader (4 personer)


ca 500 g lövbiff  

100 g philadelphia

50 g smulad fetaost

1 msk grön eller röd pesto


1. Blanda philadelphia, fetaost och pesto.

2. Om lövbiffsbitarna är stora, halvera dem. Salta och peppra på båda sidor.

3. Bre och fördela krämen över alla lövbiffsbitarna. Rulla ihop dem och sätt fast med tandpetare.

4. Bryn i smör i en stekpanna. Sänk värmen något och låt genomstekas!


 

Innan ugn...


Ta självklart ut tandpetarna innan ni äter!

Av Sofie - 3 maj 2012 11:45


Torsdagar brukar associeras med pannkakor. Varför har jag ingen aning om. Någon som vet?

Hursomhelst tänkte jag iallafall bjuda på en massa pannkaksrecept denna torsdag, under mitt snart 1 år på bloggen (oj vad tiden gått fort) har jag lagt upp en massa olika sorters pannkaks/plättrecept. Pannkakor kanske en del klassar som "onyttig" mat, men det beror faktiskt på vad du gör smeten av och vad du äter till!


    

Dinkelpannkakor med tips på både matigare och sötare toppingar


 

Bananpannkakor med mjöl i


 

Äggplättar med blåbär och kardemumma samt jättegod topping


 

Kokosplättar/pannkaka


 

Chokladpannkaka/omelett


 

Pannkakstårta med mandelpannkakor


 

Hallon och banan plättar/pannkakor


 

Kaffebananpannkaka


 

Hallonkvargplättar i ugn


 

Coltingpannkakor


 

Spenatpannkakor med gräslök/kesoröra och kallrökt lax


Har ni några andra bra recept på pannkakor/plättar får ni gärna kommentera under! Något som jag har allting tänkt pröva är kesopannkakor, men det har bara aldrig blivit av :P Men har någon ett bra recept på det, tipsa mig gärna!


Av Sofie - 3 maj 2012 07:39


 


x Chokladdavos toppat med keso, kokosflingor, gojibär, kakaonibs och pekannötter


Chokladdavos (1 portion): Blanda 1 dl valfria gryn (havregryn/dinkelfilngor/fiberhavregryn) med 2 dl naturell yoghurt, 1 msk kakao och 1 mosad banan. Låt stå över natten i kylskåpet och gegga ihop sig, eller en stund på morgonen!


En favorit i repris. Så gott och så enkelt att göra. Ni som klagar på att ni inte hinner göra frukost på morgonen, gör detta kvällen innan och ta bara ut ur kylskåpet och ät nästa morgon. Om ni inte ens har tid att äta det hemma, ta med i en plastburk då och ät på buss/tunnelbana/tåg. Att det dessutom är söt chokladsmak gör inte saken ännu värre, smakar bara lite efterrätt ;)


 


Bara jag som hela tiden tänker att det är tisdag idag? Nej, det är ju torsdag, och ganska snart helg iallafall :D Idag blir det skola som vanligt!


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards