Sofies Wellness

Alla inlägg den 18 april 2012

Av Sofie - 18 april 2012 19:45


... då ser dagens middag ut såhär:

 

Färgglad sallad deluxe av mig:

Skölj och blanda kruksallad och bladspenat i en skål. Tärna 1 avokado och 1 röd paprika och lägg över salladen. Strössla över solroskärnor. Häll över balsamico! :D


 

Middagstallriken: Mammas köttgryta på grädd/tomatsås med smak av sweet chili, couscous, kokt broccoli och min matiga sallad!


Vad äter ni till middag idag? Något som ni kan tipsa mig om? :)


Ha en fin kväll!

Av Sofie - 18 april 2012 12:15


 


När jag var i New York passade jag på att testa kokosvatten som har varit riktigt omtalat senaste året. Enligt många ska detta vara det nyttigaste som finns att dricka. Full av vitaminer och mineraler, lite energi jämfört med andra drycker (men inte vatten), bra för att återställa vätskebalansen efter träning och bra törstsläckare. Läs mer fakta här!


Förväntasfull smakade jag. Och det smakade bläää. Försökte med fler klunkar och att vänja mig vid smaken. Men det gick inte, fick ner halva innehållet i magen och sedan sa det stopp. Det kan vara hur nyttigt som helst, men om det smakar äckligt finns det inte en chans att jag kommer dricka det eller köpa igen.


Nu drack jag den naturella, och kanske därför den trista smaken. Men jag kommer nog inte köpa det igen, även fast den är smaksatt och att det finns att köpa i Sverige!


Har ni testat kokosvatten? Tycker ni om det?


Av Sofie - 18 april 2012 07:57


 


x Naturell yoghurt blandat med saften ur en mandarin/clemetin (bara jag som aldrig har förstått skillnaden?) med en klick kesella, vanliga havregryn, kokosflingor, mandlar, torkade äpplebitar, gojibär och kiwi

x Sportknäcke med kokt ägg och pestokrydda


Godmorgon, detta var dagens frukost och jag har väl inte så mycket mer att säga om den! Gott, har aldrig blandat i mandarin/clementin saft i yoghurt tidigare men det var en höjdare :)


Onsdag brukar betyda lång dag i skolan, men inte idag då jag ska till tandläkaren på eftermiddagen och sedan är det ändå ingen vits att komma tillbaka till skolan, så det blir kort dag för min del.


     


Ha en fin dag nu! :D


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards