Sofies Wellness

Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Sofie - 22 mars 2012 19:47


   


För någon månad sen kom Findus ut med några olika sorters frysta grönsaksblandningar. Till middagen testade jag en av dem. Den innehöll grillad aubergine, svarta bönor, körsbärstomater och sugar snaps. Den var faktiskt väldigt god. Grönsaksblandningarna är väldigt bra, bara att ta fram ur frysen (och in i ugnen i ca 12 min på 250 g) och man behöver inte tänka på att man måste äta de inom en viss dag för att det inte ska bli dåligt.


Vad tycker ni om olika grönsaksblandningar? Någon favorit? Jag tycker själv om alla som innehåller vattenkastanjer...


Den här blandningen ska enligt förpackningen vara perfekt till fisk, och det kan jag säkert tänka mig men den passar även till annat. Jag åt den med detta idag när jag kom hem från träningen:

 

Resten av familjen hade ätit spagetti och köttfärsås innan, och till mig hade de lämnat köttfärssås, så det fick för min del bli köttfärssås med lite kamutvete jag fann färdigkokt i kylskåpet, grönsaksblandningen och kokt brysselkål!


Som ni ser åt jag även brysselkål, det var första gången i mitt liv (tror jag) som jag åt det, jag gillar de flesta grönsaker, men brysselkål får faktiskt tummen ner. Inte gott! :P


Av Sofie - 22 mars 2012 07:51


   


... då kastar jag ner 2 ägg, en skvätt mjölk, lite salt och lite färsk oregano som finns i köket i en djup skål. Rör runt, in på full effekt i 1 1/2 minut. Under den tiden häller jag upp en skål naturell yoghurt, på med müsli och lite fryst mango ur frysen. Skölja ett äpple och ta fram ett stort glas vatten. Ut med äggen ur micron och mosa med en gaffel. ÄT! Resultatet blir:


x Microomelett

x Naturell yoghurt med pauluns müsli och mango

x Ett äpple


Igår kväll blev jag oväntat medbjuden på en födelsedagsmiddag på kvällen. Jättetrevligt, vi åt på en italiensk restaurang, dock uselt ljus så det gick knappast att fota. Jag kom hem i hyfsad tid men hann ändå inte göra allt jag tänkt innan läggdags, så jag fick göra allt det på morgonen idag istället=ingen maffig frukost prioriterad, hade ett fåtal minuter på mig att göra den, och nu sitter jag här och äter och skriver samtidigt.


Min poäng jag vill få fram är att hur lite tid man än har på sig så går det alltid att äta en bra frukost. I värsta fall kan man alltid ta med sig den och äta på vägen. Vad äter ni när ni har ont om tid? Jag ska nog göra ett inlägg med mina bästa snabba frukosttips. Skulle ni vilja ha det?


Nu, måste jag verkligen skynda mig, börjar skolan om 20 min och jag är inte alls klar...


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards