Sofies Wellness

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Sofie - 11 mars 2012 18:05


 


Naturell nöt/frö/torkad fruktblandningar är perfekt mellanmål. Gott, enkelt att ha med överallt och nyttigt!


Idag på stan köpte pappa och jag och delade en påse kallad Skogsbärslycka från Risenta som Anja Persson gjort. Den bestod av en blandning på torkade blåbär, torkade lingon, pumpakärnor, cashewnötter och mandlar. Supergott! I framtiden kan jag tänka mig pröva på hennes andra två blandningar. En negativa grej med den dock är att det är socker i de torkade bären, men men som pappa sa "Det här är så mycket bättre än en påse bilar och det är dessutom mycket godare" och det har han definitivt rätt i.


En annan negativ grej är att det är väldigt dyrt med färdigblandade påsar. Man kan ju faktiskt blanda ihop sin egna och då får man ju bestämma exakt vad man vill ha i. Häromdagen till mellis hemma åt jag en egen blandning. Den bestod av paranötter, cashewnötter, mandlar, hasselnötter, valnötter, gojibär och aprikoser. Väldigt gott!


Vad tycker ni om sådanna här blandningar? Någon favorit? Eller gör ni egna?


 


Förlåt för dålig uppdatering, men jag är inte på topp när jag är halvsjuk, jag är helt enkelt inte på min kreativa sida och inte på särskilt bra humör heller, därför få inlägg i helgen. Jag bloggar hellre sällan med kvalite än ofta med dåliga inlägg! Jag hoppas ni förstår :D


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards