Sofies Wellness

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Sofie - 1 mars 2012 21:35


 


Kvällsgott hos mormor och morfar just nu:

x Avokado fylld med keso och chilikrydda

x Grönt Kusmi te


Efter en flygresa som kändes som den gick på ett ögonblick, välkomnande av mormor och morfar, en runda ärenden i stan, vyn av en otroligt vacker solnedgång över Danmark, en konstföreläsning, lite annat och ett kvällsmellis i form av det ni ser på bilden har jag nu landat i mormor och morfars soffa (superskön hehe). Godnatt! :D


    

Av Sofie - 1 mars 2012 14:00


   


Det ska jag njuta av när jag blir hungrig, antingen på flygbussen, flygplatsen eller på flyget. Ni vet väl att man kan ta med sig sin egen mat genom säkerhetskontrollen? Mycket godare, billigare och nyttigare än den mat som finns på flyget/flygplatsen.


Dagens låda består av:

x En bädd ruccola

x Kokt matvete

x Kokta morötter och ärter

x Kyckling stekt och marinerad i citron, dragon, vitlök, salt, peppar, olivolja

x Ajvar blandat med den sista keson

x Toppat med solroskärnor


När ni läser detta är jag på planet ner till Skåne. Jag kommer spendera sista delen av sportlovet där med min mormor och morfar. Datorn är med men vi får se hur mycket jag kommer uppdatera, det är inget jag kommer att prioritera. Men jag har fixat så att det kommer ett inlägg varje dag iallafall, så ni kommer ha något att läsa och inspireras av.


Jag är hemma och bloggar som vanligt igen på tisdag morgon!


 

Flygplansläsningen blir en pocket och senaste numret av ToppHälsa som kom på posten igår :D

Av Sofie - 1 mars 2012 09:08


 


x Macka med mosad ägg blandat med philadelphia

x Äpplekesokaka

x Ingefära o citronsås till äpplekesokakan


Med inspiration från http://ibland.nu/, här har ni receptet på en supergod kesokakan:


Äpplekesokaka: Sätt ugnen på 225 g. Tärnat 1 äpple och lägg i en ugnsäker skål/form, blanda runt med en massa kanel. Blanda separat 1 dl keso, 1 ägg och efter smak kanel, honung och kokosflingor. Häll över kesoröran på äpplet. Toppa med pumpakärnor och kokosflingor. Grädda i ca 25 min, eller till kakan fått färg. Servera med en sås på kesella/kvarg, citronsaft och ingefära!


Idag drar jag till sydligare breddgrader för att hälsa på mormor och morfar. Till frukost passade jag på att rensa kylskåpet med sådant som jag vet att resten av familjen som är hemma inte kommer att äta upp (och det kommer bli dåligt). Keso, kesella och ett redan kokt ägg. Det som inte gick åt till frukosten får jag ha med mig i min lunchmatsäck.


Har jag några mer datorkunniga läsare än mig? Jag undrar nämligen: när jag länkar till en hemsida, då kopierar jag hela adressen och klistar in. Men det ser fult ut och alla andra bloggar gör snygga länkningar där man klickar på ett litet ord och så kommer man direkten till den nya hemsidan. Det kan inte vara svårt eftersom så många gör det. Men jag vet inte. Hur gör man? Lämna en kommerntar hur, och du är guld värd! :D


 

Kesokakan blev verkligen god, man kan ju även äta den till mellanmål/kvällsmellis, en del av lunch/middag eller till efterrätt i mindre formar!


Nu: packa packa packa :D

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards