Sofies Wellness

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Sofie - 22 januari 2012 17:02

  

   


x Plommonsmoothie med några tärnade bitar äpplen och kakaonibs


Sitter och laddar batterierna efter tennisen med en mugg smoothie, nu ska det minnsann pluggas. Träningslära, göra eget styrketräningspass, läsa svenska boken, fransk grammatik och algebra och funktioner... Har någon förresten några bra tips på enkla styrkeövningar (med kroppen som vikt) som jag kan sätta in i mitt styrketräningspass i idrotten, eller en hemsida där man kan få hjälp med det?


Väldigt höftande recept på plommonsmoothien har ni här (1 mugg):

Mixa ihop...

2 rejäla nävar frysta plommon (i tärningar), 1/2 äpple, saft från 1/2 lime, 2 tsk linfrön, 1/2 dl mjölk och        1 1/2 dl kesella!

 

 Plommon är så gott, jag tackar mig själv att jag köpte en stor låda plommon när det var säsong för det och tärnade och fryste in, nu kan jag ta lite plommon ur frysen då och då...


Okej, nu måste jag börja plugga. Jag hoppas att ni ska spendera kvällen med något annat än läxor :)


 

Av Sofie - 22 januari 2012 10:05


 


Igår kväll var jag hos en kompis och vi lagade en jättegod kycklingrätt. Den är tagen ur Allt om mats Svampkokbok (lite konstigt eftersom det inte är någon svamp i receptet...). Jag fotade receptet så att jag skulle kunna lägga upp det här. Enjoy:


  

Jag hoppas att ni kan se vad som står, släng in en kommentar annars :D


Innan ugnen:



  Ni kommer väl ihåg att idag är det sista dagen att skriva en fråga till mig i frågestunden, om du inte har gjort det så gör det nu:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2012/01/16/7104981-fragestund-nu-kor-vi/



Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards