Sofies Wellness

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Sofie - 8 januari 2012 17:30



När jag var hos mormor och morfar fanns denna müsli hos dem. Jag som fullkomligt älskar samma müsli fast med äpple o kanel smak.  


Så självklart testade jag det till frukost. Den var god och väldigt lik den vi brukar ha hemma. Dock tycker jag inte att den smakade särskilt starkt blåbär och vanilj, som den med äpple och kanel (fast den smakar ju starkt äpple och kanel då). Det var lite synd. Men annars var den väldigt god. Och precis som med alla pauluns produkter kan man äta de med väldigt gott samvete, den består endast av bra ingredienser.


Har ni smakat denna?


Här är lite om kanel o äpple varianten som jag tipsade om för länge sedan:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/06/04/5523715-dagens-matprodukt-pauluns-apple-och-kanelmusli/


 


Av Sofie - 8 januari 2012 11:00



När jag häromdagen gjorde en tillbaka blick på 2011 visade jag upp en av de första rätterna jag lagade själv. Det var en som kommenterade och ville ha receptet, så jag tänkte varför inte lägga upp det så att alla kan få ta del av det? Jag har gjort det flera gånger, dock var det ett tag sedan senaste men det är supergott. Jag letade upp receptet som jag fann utklippt och inklistrat från en tidning i min receptbok.


Lax med grön örtsås och matvete (4 personer)


500 g skinn- o benfri laxfile

3 dl matvete

1 röd paprika

 

sås:

3 dl frysta gröna ärtor

1 dl vatten

1 1/2 msk kycklingfond

1 dl creme fraiche

1 msk färsk hackad timjan

2 krm salt

1 krm peppar

 

1. Tillaga matvetet enligt förpackningen. Kärna ur och finhacka paprikan. Blanda paprika och matvete.

2. Sås: Koka ärterna i vattnet och fond i ca 3 min. Tillsätt creme fraiche och mixa slätt med en mixerstav. Rör i timjan och smaka av med salt och peppar.

3. Skär laxen i fyra portionsbitar. Stek i stekpanna eller grilla i en grillpanna ca 4 min på varje sida (om du tycker det osar för mycket, kör i ugnen då men det tar längre tid).

4. Servera laxen med matvete och ärtsås!


Snabbt och superduperenkelt recept, man kan inte misslyckas!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards