Sofies Wellness

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Sofie - 19 september 2011 21:00

   

x GoGreens bulgurmix med äpple, ingefära, chili och pumpafrön

x Kycklingfile bitar med jättegod marinad

x Sallad med körsbärstomater och halloumi

x Broccoli


Mumsigt, blev lite indisk feeling på kvällens middag. Jag testade för första gången en färdig bulgurmix, kommer ett inlägg om mixen på bloggen imorgon.


Kyckling med marinad:

500 g kycklingfileer i bitar, 1 msk olivolja, 1 msk soya, 1 pressad vitlöksklyfta och 1 tsk tandoorispice krydda


Blanda ihop marinaden och gnid/pensla in i kycklingen. Stek i olivolja. Om du inte har tandoori krydda, ta någon annan som tex. chilipeppar eller spiskummin, eller blanda ihop lite olika kryddor efter smak.


   

Av Sofie - 19 september 2011 18:00

 


Lax är verkligen gott och en supernyttig fisk, därför bjuder jag på några laxrecept som är supergoda som jag bloggat om förut:


   

Spenatpannkakor med gräslöks/kesoröra och kallrökt lax:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/09/07/6186592-recept-spenatpannkakor-med-grasloks-kesorora-och-kallrokt-lax/


   

Ugnstekt lax med citronsås och bladspenat:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/08/12/5901090-recept-ugnstekt-lax-med-citronsas-och-bladspenat/


   

Citronpasta med lax:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/08/03/5944816-recept-citronpasta-med-lax/


   

Fetaostlax:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/06/12/5573887-recept-fetaostlax/


   

Laxburgare med egen skagenröra och ugnsrostad sötpotatis:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/06/03/5517608-miiiiiiiiiddag-p/


Sen är lax gott att bara sätta in i ugnen utan att göra något särskilt med den, och servera med något annat gott till:

       

     

       


Vad tycker ni om lax? Gott? :D


Av Sofie - 19 september 2011 07:57

   

x Stekt äppel/kanelgröt med kardemummakesella och några frysta hallon


För er som inte testat att göra stekt gröt, rekomenderar jag detta, framförallt om man gillar gröt. Man kokar bara gröt som vanlig kvällen innan, lägger i en matlåda och låter stå i kylen över natten. Sen på morgonen skär man den i bitar och steker i en stekpanna. Se till att du steker så bitarna blir riktigt krispigt goda. I dagens stekta gröt hade jag även i ett rivet äpple och kanel när jag kokade gröten, det blev jättegott, TESTA!


Nu mot skolan :P


   

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards