Sofies Wellness

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Sofie - 10 september 2011 15:00

När jag började skriva denna blogg var inte allt fokus på hälsosam mat utan hälsa i allmänhet, och jag skrev ofta något jag kallade för dagens hälsotanke. Alltså hälsa i form av välmående psykiskt. Läste i alla fall ett väldigt bra citat igår som jag vill dela med mig.


Fråga dig ibland på fullaste allvar om de människor som du umgås med lyfter dig eller drar ner dig



Man kan faktiskt "göra slut" med kompisar. Efter den händelsefulla veckan som gått (med saker jag inte kommer att skriva om här) har jag insett att det finns människor som drar ner mig och får mig att må sämre. Det behöver inte alltid vara medvetet. Men jag mår ändå dåligt av det. Alla har väl umgåtts med människor som ger småtaskiga kommentarer, gester och blickar? Och folk som är negativa och jämt sprider tråkig energi runt sig, så att efter att man umgåtts med personen blir man deppig? Det gäller att upptäcka sådanna personer i sitt liv. Och ibland göra sig av med dem.


Detta var bara en tanke som jag tycker att alla ska tänka på då och då. Så att man inte själv mår dåligt pga någon annan helt i onödan.



Av Sofie - 10 september 2011 10:30

   

För några veckor sedan skrev jag om en grötblandning som jag gjorde för att slippa behöva blanda ihop gryn och olika frön osv varje gång jag kokar gröt till frukost:

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/2011/08/27/6117696-egen-grotblandning/


Idag tog den slut, så jag blandade ihop en ny sorts blandning på:

x 3 dl dinkelflingor

x 2 dl rågflingor

x 2 dl fiberhavregryn

x 1 dl rågkross

x 1/2 dl psylliumfrön

x 1/2 dl pumpafrön


 

Gör ni också olika grötblandningar?


Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards