Sofies Wellness

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av Sofie - 4 augusti 2011 18:15

När jag var i Italien och Frankrike i juli köpte jag självklart med mig en hel del saker. Eftersom detta är en mat/hälsoblogg så får ni se alla saker jag köpte releterat till det, självklart köpte jag med mig andra saker hem som t.ex kläder osv.


 

Om man åker till Italien måste man självklart köpa med sig lite pasta hem. Det ena små små små pasta bitar som jag tänkte att man kan ha i soppa. Det andra är spaghetti med citron och pepparsmak, perfekt till fisk som t.ex lax.


 

När man köper soltorkade tomater i Sverige köper man det alltid på burk i olja. Men här kunde man köpa färska soltorkade tomater utan olja. Det andra är någon sorts kryddmix av grönsaker (torkade) som jag tror man kan blanda i bulgur, matvete eller pasta.


 

I Franrike köpte vi hem två sorters olivoljor, ena med vitlök/timjan och den andra med citron.


 

Okokta bönor, linser och matvete finns att köpa i Sverige. Men jag har aldrig sett det i förpackningar blandat med varandra. Så det tyckte jag var lite roligt att köpa hem det från mataffären där i Italien.


 

Första dagen förälskade jag mig i dessa espresso karameller, så jag köpte med mig flera sådanna paket hem hehe. Karamellerna till höger med 70 % choklad i var också goda. Sista dagen vi handlade i mataffären i Italien såg mamma och jag den där lilla nutella burken och vi tyckte den var så söt att vi köpte den. Annars äter inte jag så mycket nutella, eller ibland på pannkakor då.


 

Jag läser franska i skolan, men den är långt ifrån den bästa. Köpte med mig en fransk hälsotidning och en matlagningstidning (+5 andra franska skvaller/modetidningar), jag säger såhär: Jag förstår en del men långt ifrån allt men det är kul att kolla på de fina bilderna och försöka förstå lite.


Visst är det kul när man är utomlands att köpa en massa nya produkter och ta med sig hem? :)

Av Sofie - 4 augusti 2011 11:45

 

Lunch som jag blandade ihop häromdagen. Bestående av:


x Gröna ärtor/majs/paprika blandning

x En bit omelett

x Några oliver

x Stekt potatis med stekta champinjoner

x Lax

x Blandsallad


Vad tycker ni om att jag lägger upp lunchbilder? Ibland tar det ju några dagar från att de tas tills de kommer upp på bloggen, jag tänker mer på de som inspiration och att ni får se vad jag äter (egentligen spelar det inte så stor roll om jag äter det samma dag som det kommer upp på bloggen va?).


 

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards