Sofies Wellness

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Sofie - 25 juni 2011 20:46

 

x Kycklingsoppa med rotfrukter och timjan

x Stekt sparris

x Finn Crisp med kallrökt lax (+philadelphia ost som jag la på efter bilden)


Efter en spring tur på 7,5 km ställde jag mig i köket och gjorde denna underbart goda middag till familjen. Soppan var verkligen god, med en massa kyckling, goda grönsaker och timjan.


Receptet på denna underbart goda soppa kommer upp imorn.


Innan jag var ute och sprang åt jag denna goda muffins:

  Man kanske tror att detta är värsta onyttiga cupcaken. Det är det inte, utan något som enligt receptet kallas hälsomuffins. Muffinsen består av söndermixade nötter, gramhamsmjöl, kesella, äpple osv. Toppingen är ren kesella med lite kanel på. Nyttigt och gott! Precis som med dagens middag låter jag er vänta några dagar tills ni får receptet på dessa små saker. Så håll ut och kika in här i veckan ;)

Av Sofie - 25 juni 2011 14:06

 

x Ugnbakad lax med citronpeppar

x Thai wokgrönsaker i ugn

x Potatis/bönsallad med romansallad, svarta bönor, tidigare kokt färskpotatis i tärningar, gul o röd paprika och gurka


Efter att ha packat några timmar var det dags för en lunchpaus. Jag blandade helt enkelt ihop vad jag hade hemma. En liten bit lax fanns i frysen så in med den och wokgrönsaker i ugnen. Sedan gjorde jag enkelt en sallad medans det var i ugnen på några bitar kokt potatis jag hittade, en stump gurka, paprika som det redan ätits en bit av, ett salladshuvud som nästan var uppätet och en burk svarta bönor som stod i skafferiet. Väldigt enkelt och gott, och så rensade jag kylskåpet på sådannt som annars skulle bli dåligt. Vad mer kan man önska?


Nu ska jag fortsätta med packandet. Ha det så bra! :)


     

Av Sofie - 25 juni 2011 10:38

 

x Egen lättblåbärsfil (blanda mosade blåbär+lättfil eller vanlig fil) med müsli

x Två skivor hembakat fullkornsbröd, ena med klassikern sallad, skinka och tomat/basilikakeso (blanda keso+hackade tomat+hackad basilika) och andra med sallad, skinka, citronkeso (blanda citronsaft+keso) och hackad dill


Hur har ni det dagen efter midsommar? Själv är det bra, dock så har jag konstigt nog världens träningsvärk i ryggen! Lite konstigt, men jag lånade dock min morbrors hantlar igår men körde högst 1 min lite olika övningar, men jag får nog skylla på det.


Idag blir det packning (ska vara borta i 5 veckor i sträck) och förhoppningsvis en löparrunda. Det är antagligen helt dött idag i parken där jag brukar springa, alla är ute på landet.


Ha en bra dag :)

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Ovido - Quiz & Flashcards