Sofies Wellness

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Sofie - 12 juni 2011 20:34

 

x Mammas renskavsröra med morot och senap

x Bulgur

x Broccoli

x Lite blandsallad


Mamma lagade middag idag och det var riktigt gott. Som ni ser på bilden (och alla mina andra tidigare lunch/middagsbilder) är jag noga med att äta mycket grönsaker och sedan ungefär lika mycket protein som kolhydrater. Jag går inte på någon konstig diet utan tänker bara som jag skrev i förra meningen. Det fungerar perfekt och min kropp mår fantastiskt av det.


Idag har jag bara tagit det riktigt lungt hemma och städat i en massa timmar. Man behöver sådanna här slappa dagar då och då. Strax ska jag slå på tvn och se filmen som går på tv4 ikväll. Hur ser din kväll ut?


Sedan vill jag även tacka för alla kommentarer jag får. Jag blir så himla glad av de. Jag har en fråga till er. Vad vill ni läsa mer/mindre om? Min blogg är ganska ny och jag tycker jag har ganska många läsare för att den inte har funnits sålänge. Men det vore självklart kul om fler kunde hitta hit. Följ gärna min blogg på bloglovin här (som redan några av er gör):

http://www.bloglovin.com/blog/2602887/food-and-health-in-my-way


Förresten så kommer jag från och med imorgon sluta med att ha dagens hälsotanke varje dag, men jag kommer fortsätta skriva de ibland, bara inte lika ofta. Det blir så tjatigt annars tycker jag.


Ha en superkväll! :)

Av Sofie - 12 juni 2011 17:15

 

Fetaostlax (4 personer)

 

500 g laxfile

salt och peppar

150 g fetaost

1 tsk krydda (t.ex. timjan som jag brukar ha)

1 dl matyoghurt


1. Salta och peppra laxen och lägg i en form.

2. Smula fetaosten i en bunke och häll på krydda. Blanda med yoghurten. Häll fetaostblandingen över laxen.

3. Låt stå i mitten av ugnen i 20 min i 225 g, då ska laxen vara genomstekt och fetaosten fått lite färg.


Supergott och enkelt!

Av Sofie - 12 juni 2011 14:00

 

Efter träning är det viktigt att du får i dig något. Annars finns det risk att kroppen bryts ner efter träning istället för att bli starkare. Försök få i dig någon kolhydrat och lite protein. Det finns en massa återhämtningsdricker att köpa, men de innehåller ofta en hel del konstiga saker. Men något som är bra efter träning är en banan. Det brukar jag äta, eller äpple+några nötter. Det är sådannt som man enkelt kan ha med sig i väskan.


Glöm inte heller att äta en riktig måltid max 1,5 timme efter träning heller!

Av Sofie - 12 juni 2011 10:13

 

x En kopp grönt te

x Lättfil med müsli och en massa färska skivade svenska jordgubbar

x Grov skiva bröd med rökt kalkon och keso


Jag säger bara:

Svenska jordgubbar i mitt <3

Av Sofie - 12 juni 2011 06:15

Alla är olika


Hur nyttigt du än äter kommer du inte bli så smal som den där grannen som vräker i sig vad som helst. Ditt hår kommer aldrig bli sådär tjockt som din bästa kompis hår är. Hur många squates du än gör kommer du ändå ha en mindre slimmad rumpa än den där i parallellklassen som aldrig tränar.


Det finns hur många sådanna där exempel som helst. Det är bara att inse faktum: Allas kroppar är olika och fungerar på olika sätt. En del är naturligt jättesmala (men ofta vill de ha lite mer kurvor). En del har tjockt hår (men jag lovar dig, de önskar också ibland att de hade tunt hår). Och en del blir lättare mer slimmade på vissa kroppsdelar. Lägg inte ner tid på att klaga över din kropp, lär dig att älska den istället!

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards