Sofies Wellness

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Sofie - 4 juni 2011 20:06

  


Det här är en ganska ny sorts müsli som nu finns ute på matmarknaden, som jag nyligen upptäckt. Den är supergod och supernyttig för att vara müsli! Dock finns den tyvärr inte alla mataffärer än, men du ska nog kunna hitta den i större affärer.


Innehållsförteckningen lyder:

Havreflingor, branflakes (fullkornsvetemjöl, vetekli, kornmalt, kanel 1,5%, salt), veteflingor, kornflingor, rågflingor, pumpafrön 6%, torkade äppelbitar 3%, puffad Quinoa 2%, torkade jordgubbsbitar 1,8%.


Alltså inget tillsatt socker, sötningsmedel eller konstiga tillsatser. Det är få produkter som har varken eller. Müslin är full av fibrer (13 g av 100 g) och de naturella sockerarterna från bären är endast 4 g av 100 g, självklart innehåller müslin en del kolhydrater men då mest långsamma (vilket är bra).


Smaken är självklart även viktig. Jag tycker personligen det är den bästa müslin jag har smakat någonsin. Den är precis perfekt krispig, blandningen kanel/äpple/jordgubb går underbart ihop smakmässigt med resten av ingredienserna.


Helt enkelt en toppenprodukt som får 5/5 möjliga om jag måste betygsätta den.

Läs mer om müslin och Pauluns andra produkter här:

http://www.pauluns.se/?page_id=114


Av Sofie - 4 juni 2011 20:00

 

x Vegetarisk gryta med bönor, tomat, en massa spenat och haricot verts

x Fullkornsris/Vitt ris (vi fick blanda för vi hade inte tillräckligt av ena sorten)

x Lite extra spenat sallad

x Några oliver

x Några rädisor


Hemma hos oss försöker vi äta vegetariskt minst en gång varje vecka. Idag blev det denna lättlagade gryta med spiskummin smak. Gott! Recept på grytan kommer upp imorn, om någon vill ha. :)

Av Sofie - 4 juni 2011 16:53

 

Testade min nya frozzypack (läs mer i förra inlägget om denna) idag när jag skulle till stranden. Fungerade jättebra och höll maten kall till lunch.


Blev lite rester idag till lunch i min älskade lilla låda:

x Matvete med morötter

x Limestekta kycklingsbitar

x Någon laxburgare

x Två bitar broccoli

x En stor klick keso (som jag sedan blandade ihop med matvetet)


En enkel "plocka ihop vad som fanns i kylskåpet" lunch. Har som sagt legat på stranden hela dan, helt underbart väder. Funderar nu på att ta mig ut på en löparrunda och njuta ännu mer av solskenet.

Av Sofie - 4 juni 2011 14:15

 

Varför en bild på en vanlig matåda kanske du undrar. Detta är inte en vanlig matlåda. Utan en matlåda som håller din mat kall. Man lägger nämligen locket i frysen i 10 timmar (över natten) och sen håller locket din mat kall i ca 7 timmar i lådan. Smart va?


Jag har läst om dessa innan så jag blev jätteglad när mamma gav mig en häromdan. Perfekt nu i sommar när man vill ta med sig mat ut och inte vill att den ska bli dålig pga värmen.


Kostar 150 riksdaler på Designtorget.

Läs mer och beställ hem här:

http://www.designtorget.se/designtorget/se/kop_hos_oss/?ew_0_cat_id=2421&ew_0_p_id=6394323A-5CC0-47FB-ADCE-D98AF99649D0&product_category_id=72cc4e44-5dd3-4307-8c86-1e44569cfa8e&comment=G1004849&news=false&cat=Kökssaker&relSno=G100484910048521004853100485010048511004849


   

Av Sofie - 4 juni 2011 09:51

 

x Blandgrynsgröt med jordgubbar, kiwi, mango o mjölk (hällde på mjölken sen)

x Ett glas brämhult hallon

(x en skiva grovt bröd med skinka o keso) (var fortfarande hungrig efter gröten så tog mig en macka men då kom den inte på bild)


Idag skiner solen, och jag ska åka till stranden och ta mitt första dopp. Härligt!

Ha en super dag allesammans!

Av Sofie - 4 juni 2011 07:45

Hissa trappor, dissa hissen och rulltrappan


Ta chansen för lite gratis motion. Våra kroppar är gjorda för att röra på oss, inte för att använda i en massa elektroniska saker. Mycket gående i trappor ger även en snygg rumpa.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards