Sofies Wellness

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Sofie - 2 juni 2011 18:15

 

Keso är nåt som jag fullkomligt älskar. Jag brukar ofta ha det som tillbehör till lunch (jag tar alltid det när det serveras i skolmatsalen) och middag, på mackor (mycket godare och hälsosammare än smör på) och till bär/frukt. Det är ett perfekt mellanmål. Nu finns även keso med nötter/torkad frukt i butik som är bra om man är ute och ville ha ett hälsosamt mellanmål. Jag har dock inte smakat det själv än. Någon som gjort det som kan rekomendera det?


Keso är en form av grynig färsk ost. Det proteinrikt så det är bra för bla vegetarianer som ofta inte får i sig tillräckligt med protein men även "normal kostade".


Förutom "vanlig" keso finns keso med en massa olika smaker, det har jag inte heller testat. Men jag tycker att man ska äta så "ren" mat som möjligt. Alltså äta keso med t.ex mosad fetaost o oliver istället för keso med smaksättningen fetaost/oliver.


Vad är era åsikter om keso?

Av Sofie - 2 juni 2011 15:30

Den här tiden på året kan man vara sugen på glass och självklart ska man njuta av det ibland. Men här har jag ett tips på glass som är lite nyttigare men ändå lika god:


Mixa ihop:

x 1 paket kesella

x 1 paket frysta bär (t.ex. jordgubbar, hallon, blåbär eller mango, eller kanske lite av varje?)


Ät antingen direkt eller låt stå i frysen i någon timme så att den får lite fastare konsistens.


    


Hallonkesellaglass MUMS!!!

Av Sofie - 2 juni 2011 09:43

 

xLättfil med musli och blåbär

xEn fullkornstunnbrödsrulle delad i två, ena med skinka/keso och andra med tonfisk/keso


Vad ska jag säga om dagens frukost? Filen med musli var jättegod. Tunnbrödsrullar äter jag väldigt sällan, men hade kvar det från måndagens middag. Till en början var det gott. Men efter halva tonfiskrullen började jag må illa. Så aldrig mer tonfisk innan lunch haha.


Idag ska jag på släktlunch i dalarna, så kommer sitta i bilen stora delar av dagen. Har laddat upp med bra musik, några tidningar och ett broderi som jag behöver göra klart för slöjden i skolan. Kommer inte ha tillgång till dator, men har fixat så att det kommer lite tidsinställda inlägg under eftermiddagen här.


Ha en bra dag!

Av Sofie - 2 juni 2011 07:45

Glädjs och bli stolt av dina kompisars framgång, inte avundsjuk


Ofta om en kompis lyckas med något kan man inte låta bli att bli avundsjuk, även fast man inte vågar erkänna det. Så försök inte bli avundsjuk och visa din stolthet för din kompis, så kanske den blir stolt över dig när du lyckas nästa gång.

Sök i bloggen

Translate

Presentation


Välkommen till en blogg skriven av en 18-årig tjej från Stockholm om mat och hälsa! Här inspirerar jag till en hälsosam livsstil som håller på längre sikt utan dieter, kalorier och vikttänk! Jag älskar att testa nya recept och hitta på mina egna, dessa re

Följ bloggen på bloglovin

Nyttigt Gottis

Kontakta mig

                      Mail:

foodandhealthinmyway@yahoo.se

 

Instagram: sooofieee

Fråga mig

116 besvarade frågor

Middagsrecept

Topp-12 "Chokladigt"

 

Inlägg om vikt och kalorier

   

Superfood Guide

Nyttiga frukostmuffins

Kategorier

Vegetariskt

Pannkaksrecept

Andra inspirerande bloggar

Läsarfrågor med svar

Hitta recept

Matbloggstoppen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Bloggar om mat

Matklubbens Topplista

Senaste inläggen

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För recepten
 För frukostinläggen
 För inspirationen
 För bilderna
 För att du känner mig personligen
 Annat (kommentera gärna vad då)
 Det är första gången jag besöker bloggen
 Flera av anledningarna

RSS

Hälsobloggstoppen


Skapa flashcards